offsidemanager.prv.pl

offsidemanager.prv.pl

#31 2007-02-07 17:11:45

kaktus

Gracz

Zarejestrowany: 2006-08-28
Posty: 93
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

Trzeba myslec przyszlosciowo...Jak to wszystko wypali to przeciez 1028 uzytkonikow bedzie przez pol roku...

Offline

 

#32 2007-02-07 18:00:29

Sir Sowa

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-08
Posty: 155
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

pol roku ??


czys Ty oszalal ??

wyobraz sobie:
- reklama na SK
- reklama na HT (chociaz tutaj bym za bardzo nie wierzyl na sukces )
- reklama na GolOnline
- reklama na MZ (ja bym mogl sie tym zajac )
- pojedyncze fora zagraniczne i krajowe
- banery

to raze mdaje ponad 1000 uzytkownikow w kilka tygodni, a moze nawet w kilkanascie dni.

to czy zostana juz nie zalezy ode mnie

ale zawsze mozna dac rozpoczynajacemu gre na pol sezonu ulepszone konto, zeby sie lepiej zapoznal z gra oraz moze skusil sie na przedluzenie


co do realistycznych lig nie jestem pewien ;/

co ze Szkocja, Macedonia, Mołdawia czy krajami z Afryki badz tymi slabszymi z Azji ??

ligi po 10 - 12 druzyn i 3x mecze kazdy z kazdym ??

Offline

 

#33 2007-02-07 18:20:33

poznaniak

Gracz

Zarejestrowany: 2006-11-27
Posty: 75
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

Sowiński to jest sprawa obgadania. wiem, że to trochę trudne do zorganizowania ale co ? robimy każdy kraj po jednym szablonie ? w polsce na start 5 lig w reszcie państw po 3 według zaproponowanego wzoru ??

A właśnie - co z tłumaczeniem na ojczysty język ?

Offline

 

#34 2007-02-07 18:31:58

Sir Sowa

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-08
Posty: 155
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

tym sie zajmiemy nieco pozniej no nie ??

wpierw trzeba wszystko zrobic zeby stworzyc system tlumaczenia.

to czy robic kazdy szablon oddzielnie zalezy od niute.g'a () oraz innych programistow (tj. zmartwychwstaly Astaa )

Offline

 

#35 2007-02-07 18:38:05

niuteQ

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-07
Posty: 253
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

astaa zmartwychwstal na chwile ;p


w zaladku zawsze byli kwasy!

Offline

 

#36 2007-02-07 18:39:44

Sir Sowa

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-08
Posty: 155
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

a co on dalej wybiera sie w studenckie zaswiaty ??

Offline

 

#37 2007-02-07 18:46:01

niuteQ

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-07
Posty: 253
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

jop

ponoc sie zeni, ale wydaje sie to nieprawdopodobne patrzac na jego posty na forum SK


w zaladku zawsze byli kwasy!

Offline

 

#38 2007-02-07 18:55:44

Sir Sowa

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-08
Posty: 155
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

a mianowicie w jakim temacie to tez popatrze

Offline

 

#39 2007-02-07 19:11:09

poznaniak

Gracz

Zarejestrowany: 2006-11-27
Posty: 75
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

chyba mu 143 dni zostały do ożenku

Offline

 

#40 2007-02-09 00:31:51

niuteQ

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-07
Posty: 253
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

PRZED PANSTWEM... SPIS NAJWAZNIEJSZYCH RZECZY, KTORE OMOWILISMY DO TEJ PORY:

nasz glowny cel - REALIZM. chcemy (przynajmniej ja chce ) wieksza wage przywiazac do taktyki, niz do transferow, aby najlepsi menedzerowie wykazali sie zmyslem taktycznym.


FABUŁA:
Tu sprawa jest jasna: menedzer nie ma swojego klubu, tylko wybiera dostepne mozliwosci pracy. Za zarobiona kase bedzie mogl m.in. na gieldzie kupic, badz stworzyc zespol.


MECZE:
calych meczow nie da sie zrobic we flashu... przynajmniej wiem, ze nie bedzie mi sie chcialo tyle nad tym siedziec wink sle wpadlem jak zwykle na genialny pomysl - bedziemy robic relacje live, jak w ht, ALE po czesci jak w Championship Meagaerze; tzn: opisujemy mecz, ale w pewnym momencie wyskakuje okno z flashem i jest pokazana krotka akcja z meczu (to sie da zrobic, chyba wink) - mecz ma trwac dokladnie 90 minut. Beda one rozgrywane o roznych porach dnia (w zaleznosci od pogody, etc... np w sparingach, czy meczach miedzynarodowych gospodarz sam ustala dokladna godzine rozpoczecia meczu).


TAKTYKA:
w taktyce bedziemy mogli:
- ustawiac zawodnikow gdzie maja sie mniej wiecej poruszac (w jakich rejonach), gdy pilka bedzie w jednym z sektorow boiska (podzielimy je na np 3 czesci - pole karne1, srodek o pole karne2)
- ustawic kogo nasi zawodnicy maja kryc indywidualnie (w gre wchodzi rozpoznanie taktyki rywala:))
- bedziemy mieli przed soba plyte boiska, ktora bedziemy mogli obracac wokol osi (tak, tak panie Sowinski reta)
- bedziemy ustawiali cos na takiej zasadzie, jak: podania: dowolne, w tym kierunku, do takich i takich zawodnikow o takiej sile ALBO strzaly z tego i tego miejsca
- poza tym: indywidualne nastawienie zawodnika (jak bardzo ofensywnie ma grac, po ktorej stronie, itp)
- dodatkowo dla kazdej pozycji:
*obroncy: pulapki offside'owe big_smile (zalezne od ustawienia linii obrony), gra z pominieciem drugiej linii, polecenia takie jak: wybijaj w aut itp;
*pomocnicy (z podzialem na skrzydla, defensywe i ofensywe): gra srodkiem (wymiana pilek), wycofywanie pilek, prostopadle pilki, gra z pierwszej pilki etc (wymyslcie wiecej ;p )
*napastnicy: strzelaj, kiwaj, podaj, zagraj koronkowo
- bedziemy mogli ustawic schematyczne akcje (tak jak w koszykowce), mam nadzieje, ze wiecei o co loto ;D
- czekam na wiecej idei ;]

pomyslalem, ze takie cos jak nastawienie psychiczne do meczu bedzie bardzo istotne. trema przed meczem na wyjezdzie (jezeli bedziemy mieli slabo doswiadczony sklad) walnie przyczyni sie do porazki


- mecze na wyjezdzie maja wplyw na psychike, ale zaleznie od miejsca w lidze i stawki meczu.
Jesli druzyna gosci gra na wyjezdzie ze znacznie nizej klasyfikowana druzyna no to nastawienie moze byc tylko pozytywne. jesli gra z druzyna, ktora jest mniej wiecej na tym samym poziomie to druzyna jest poddenerwowana, a jesli gra ze znacznie lepsza no to negatywne nastawienie, czyli gra na remis. oczywiscie nie doslownie. walczy o zwyciestwo, ale beda uradowani z remisu. wiesz o co chodzi.
mlodzi zawodnicy podczas takich meczow reaguja podwojnie. czyli w 1 przypadku jest pewien, ze wygra i gra prawie na luzie (przegra to sie chlopak zalamie), w 2 przypadku no to chlopak gra na maxa, bo wie o co walczy, a w 3 no to jest zmotywowany, bo chce sie pokazac i moze zostanie kupiony przez lepszy klub smile

Oceny pomeczowe: tego nie ma prawie nigdzie !!!
ja chce, aby zawodnik dostawal note za gre jaka prezentowal podczas meczu, a nie jak dobry jest >.< w SK i HT jest tak, ze jak zawodnik jest wart 3-4 MLN to gra na 60-70, nawet gdy gowno robi. ja chce, aby zawodnik ,ktory jest wart 4-5 MLN, a ktory gral beznadziejnie dostawal 10-20. to jest sprawiedliwe i podczas kupowania grajka trzeba miec po prostu nos managerski smile

Agresja: dobre to smile jesli zawodnik jest agresywny czesciej bedzie dostawal kartki (patrz Krzysztof Oliwa --> NHL big_smilebig_smile), ale za to czesciej bedzie strzelal na bramke i lepiej odbieral pilke. gdy zawodnik bedzie neutralny, rowniez bedzie dostawal kartki, ale ze zmniejszona czestotliwoscia i slabiej odbieral pilki (ale rowniez dosyc czesto) i dosyc czesto strzelal, a takze podawal w dogodnych moemntach. Jesli zawodnik jest nastawiony tak, ze nawet muchy nie skrzywdzi, to kartki beda bardzo zadko wlepiane, a jego strzaly beda tez zadkie. bedzie bardzo czesto podawal.



SYSTEM LIGOWY:
ja bylem, jestem i bede za czym stakim, ze sezon trwa jak najdluzej... jak dla mnie, w ligach moze grac i po 18 druzyn, a sezon moze trwac i z caly rok. Niewatpliwie byloby ciekawiej


TRENING:
kazda formacja (napastnicy, pomocnicy, obroncy i bramkarze) ma swojego szkoleniowca. od jego umiejetnosci, wieku (przyswajalnosc), formy i talentu zawodnika bedzie zalezalo jak szybko rozwijal sie bedzie nasz pilkarz. grajek nie bedzie musial grac meczu, aby trenowac (logiczne, co nie?). beda sie szkolic 2 razy w tygodniu, w okreslonych godzinach. trener glowny natomiast bedzie odpowiadal zmotywacje zawodnikow, przyswajalnosc i wykonywanie polecen taktyczych. byc moze pilkarz bedzie zdobywal wieksze doswiadczenie, jesli czesto bedzie gral na tej samej pozycji, przy pomocy glownego trenera. asystent - bedzie pomagal trenerowi I w mniejszym stopniu. co jeszcze bedzie dawalo zatrudnienie super pierwszego szkoleniowca? to zostawiam Wam smile


1) wytrenowanie cudownego pilkarza bedzie trwalo bardzo dlugo, ale za to jego wartosc rynkowa bedzie niesamowicie wysoka
2) skille nie moga "skakac" za czesto
3) zatrudnienie pelnego sztabu trenerskiego musi byc na tyle drogie, zeby nikogo nie bylo stac na taki zespol szkoleniowy big_smile
4) trening odbywa sie 2 razy w tygodniu we wtorek (poniedzialek - wolny dzien po weekendzie) i w piatek badz czwartek (zaleznie od tego, czy zespol gral mecz w piatek).
5) dla kazdej z pozycji okreslamy co ma robic na treningu w okreslonych godzinach (w tym obowiazkowa rozgrzewka): treningi poszczegolnych umiejetnosci, zabawa z pilka (trzeba dodac, ze trening moze trwac nawet caly dzien, jednakze tragicznei wplynie to na forme i zdrowie naszych pilkarzy -> patrz lekarz, a taka zabawa z pilka moglaby odrobine regenerowac sily i nastawienie do treningu)
6) podczas treningu ogolnego bedziemy mogli grac mecze treningowe (ktore bedziemy mogli ogladac tak jak ligowke, puchar etc - taka gra wewnatrz zespolowa), obowiazkowo wytrzymalosc, zgranie i doswiadczenie zespolu i takie umiejetnosci jak szybkosc czy FORMA. trening ogolny zalezy od glownego trenera
7) w raporcie lekarskim bedziemy otrzymywac informacje jak zawodnik sie czuje (czy jest zmeczony, jakie istnieje prawdopodobienstwo zlapania prze zen kontuzji)
8) przed kazdym meczem na stadonie rywala bedzie mozna przeprowadzic trening za drobna oplata na rzecz przeciwnika (na jego stadionie). poprawi to NASTAWIENIE do meczu naszych zawodnikow
9) niemozliwe bedzie wytrenowanie superanckiego pilkarza. dlaczego?
- jak juz wspominalem koszty bylyby zbyt duze,
- jezeli zawodnicy beda trenowac za duzo, beda bardziej oslabieni, zmeczeni co walnie oslabi ich trening i gre w meczach,
- w realu zawodnik z patalacha moze w jednej chwili stac sie pilkarzem rozpoznawanym na calym swiecie (patrz Rooney). tak tez bedzie i u nas, ALE zawodnikow tak utalentowanych bedzie bardzo malo...,
- posiadanie mlodszego skladu bedzie bardziej korzystne pod katem treningu, ale bedzie dzialac to w przeciwna strone podczas meczu - brak doswiadczoneych zawodnikow moze tragicznie wplynac na gre naszego zespolu,
- system treningu (to jak szybko beda rosly skille) zrobimy tak, ze bedzie sie Wam pdobalo - objecuje lol,
10) mozna wprowadzic takze takie pierdoly jak intensywnosc treningu, oplaty za sprzet itp.

jeszcze jedno: junior school -> z naboru zagranicznego bedziemy mogli ladowac juniorow do naszej szkolki. zawodnicy w szkolce beda mogli grac we wlasncyh ligach mlodzikow! (u12, u16 big_smile)



STADION:
tutaj sie baaaaaaaaardzo pobawimy wink bedziemy rozbudowywac calusienka infrastrukture, od ktorej bedzie zalezal rowniez: trening, leczenie po kontuzjach (aparatura do odnowy biologicznej), ilosc kibicow na meczu (owietlenie etc), popularnosc stadionu i druzyny (budkiu z hot-dogami itp).


NABOR:
bedzie mozna zorganizowac nabor trwajacy jakistam okres czasu. po tym okresie bedzie dostepna lista z zawodnikami "wylapanymi" podczas naboru. foregzempel: Scouci (czy tam inni pracownicy za to odpowiadajacy) beda mieli jakistam skill poszukiwania czy cos w tym stylu. organizujesz nabor trwajacy tydzien placisz za niego powiedzmy 2banki (scouci maja stala pensje). po tygodniu dostajesz liste z zaowdnikami jakich udalo sie "wylapac" (im wyzszyt skill scoutow czy tam kogos innego tym przeglad grajkow z naboru bedzie lepszy - mozliwe, ze cienias scout wybnierze łajze zamiast supertalencika. i teraz mozesz: wywalic grajka, wziac do 1go skladu, do rezerw, druzyny juniorow, albo do szkolki juniorow (ktorzy tez moga grac mecze, czemu nie).Słowem tak, jak to ma mniejsce w realu - organizujesz jakby OTWARTY trening i wybierasz talenty.
wszystko ladnie pieknie, ale jednej rzeczy mi brakuje w kazdym managerze online sad a mianowicie naboru zagranicznego. fajnie by bylo np.danie mozliwosci sciagania zawodnikow z innych panstw.powiedzmy, ze wysylamy naszwego scouta do Grecji. przze ten czas nie mozemy korzystac z jego uslug. gdy powiedzmy wraca po 3 kolejkach dostajemy raport, co takiego on tam znalazl. im lepszy scout tym wiecej zawodnikow. ale jest jeden haczyk. niekoniecznie musza oni byc dobrzy, bo wreszcie scout nie ma zbyt dobrych kontaktow i zbyt duzo czasu nie ma na rozpoznaieni zawodnika. dlatego tez zawodnik zza granicy moze miec zle pokazane skille (mozliwosc pomylki nawet o 5 w obie strony) zatakie poszukiwania bedzie trzeba wydac niezla kase, poniewaz:

a) dojazd i powrot dla scouta
b) im dalej od kraju tym wiecej
c) im wiecej zawodnikow znajdzie tym wiecej do zaplacenia
d) apartament



SPARINGI:
dlaczego mialyby sie odbywac raz w tygodniu? dla mnie to bezsens... proponuje ALBO: mozliwosc grania sparingow w przerwach miedzysezonowych (wiecej miejsca na LM, PP, PUEFA itd.), w dowolne dni (tu wchodzi w gre zmeczenie zawodnika) ALBO tak samo (w dowolne dni) tyle, ze w trakcie sezonu. sparingi mialyby wplyw tylko na zgranie zespolu.


SZKOLKA:
Panowie, chcialbym Wam zapodac pomysl petridesa dot. szkolki na sk:

skoro nie ma szans na wprowadzenie pomyslu sokker pro moze chociiaz da sie wprowadzic szkolke pro? przyszly mi do glowy 2 warianty szkolki wariant pro i light pro ;-) roznica bylaby taka ze w wersji light pro widoczny bylby stopien wyszkolenia ogolnego i skoki (tak jak teraz) a w wersji pro widoczne bylyby wylacznie tygodnie do opuszczenia szkolki... choc wlasciwie w wersji pro mogloby zabraknac i tego bo manager sam decydowalby kiedy gracz ma opuscic szkolke. ale do rzeczy:

* juniorzy byliby prawdziwymi pilkarzami z pikseli i animacji. graliby mecze tak samo jak dorosli pilkarze (najlepiej w lidze juniorow ale ostatecznie nawet w meczach towarzyskich).

* zgodnie z ideologia "pro" ich skille bylyby nieznane (dla wersji light znany bylby poziom wyszkolenia) ale mieliby juz ustalone skille ktore zminialyby sie w trakcie pobytu w szkolce.

* manager samodzielnie na podstawie ogladanych spotkan ligi juniorow ocenialby na jaka pozycje gracz sie nadaje (i w wersji pro czy w ogole sie nadaje)

* dla trenera juniorow liczylyby sie wszystkie skille czastkowe nie zas skill ogolny. kazdy skill trenera bylby odpowiedzialny za trening poszczegolnych skilli zawodnikow.

* dla kazdego gracza indywidualnie rozdzielaloby sie punkty treningu na wybrane skille przy czym rozdzielajac po rowno na 8 skilli po 12,5% caly trening dopelnialby sie do 100%. kazdy punkt treningowy powyzej tych 12,5% na ktorys ze skilli bylby bardziej kosztowny od poprzedniego. jesli rozlozymy caly trening na 6 skilli to np efektywnosc treningu wyniesie juz tylko 90%, jesli rozlozymy trening na 3 skille to powiedzmy 70% a jesli wpakujemy wszystko w 1 skill to zaledwie 40% ale cale 40% idzie w np. strzal. oczywiscie na skutecznosc treningu poza przyznanymi punktami mialaby wplyw wysokosc odpowiedniego skilla u trenera.

* manager bedzie musial wybrac dla kazdego gracza odpowiedni trening. jesli zidentyfikuje juniora jako napastnika to rozlozy trening miedzy speed technike i strzal. jesli bramkarza to miedzy bramkarstwo szybosc i podania a jesli to bedzie pomocnik to miedzy np 5 skilli.

* szkolka nadal moglaby miec 30 miejsc. junior nie grajacy w meczu trenuje tak samo jak ten grajacy. jednak jesli nie gra manager nie wie co nalezy mu trenowac i moze zmarnowac juniora przez niewlasciwy trening.

* dzieki takiemu systemowi jakosc szkolki i wychodzacych z niej juniorow bedzie znacznie bardziej zalezna od managera niz od losu tak jak jest teraz a jednoczesnie nie bedzie tak ze wysatarczy wpakowac mase pieniedzy zeby miec efekty. trzeba bedzie analizowac i wnioskowac :-)


ROZGRYWKI MIEDZYNARODOWE:
od razu byscie wprowadzili Lige Mistrzow, UEFA czy inne puchary. swiat bylby podzielony na kontynenty. na roznych kontynentach rozne puchary (Am. PŁD. --> Copa Libertatores, Afryka --> Liga Mistzrow Afryki) od razu byscie wprowadzili wszystkie kraje swiata (ale tylko 2 wersje jezykowe --> chyba ze ktos zna znakomicie niemiecki, badz rosyjski czy francuski ,albo inny jezyk). bylloby ciekaweij
powiedzmy, ze zwyciesca LM, UEFA, CL, LMA i innych pucharow (razem 8) by  zagrai w takim pucharze (miedzy sezonami). 2 grupy po 4 druzyny. 2 druzyny wychaodza. po jednym meczu na losowym stadionie. przed sezonem by sie wynbieralo kraj , w ktorym bedzie na koniec seoznu rozgrywany ten puchar i stamtad by wybnierano losowo stadiony do meczow (oczywiscie najwieksze). przezd rozpoczeciem pucharu kraj kandydujacy by musial zrobic maskotke (JPG, GIF, BMP--> jak kto woli) i bylaby ankieta, ktora maskotka sie najbardziej podoba i ten kraj by wygral, ktorogo maskotka bylaby najlpesza.


TRANSFERY:
To trzeba bedzie przedyskutowac. Jezeli chcemy, aby gra byla realistyczna powinnismy wprowadzic cos takeigo jak sztuczna inteligencja zawodnika (negocjacje kontraktu), bezposrednie transfery, wyporzyczenia itd... tymczasem: pomysł SS:
Mam zawodnika Zbigniew Lobodzinski (oczywiscie,ze nie zawodnik i nie moj tylko fizjo z Arki reta) i chce sie go "pozbyc" (sprzedac). Wsytawiam go na liste. np wc chce go kupic wiec patrzy na umiejetnosci itp. widzi kwote powiedzmy 2 MLN i akceptuje moj warunek. kaktus takze chce go kupic, ale nie wie nic czy sa inne druzyny zainteresowane kupnem. wiec daje np. 1.8 MLN. ja, ze chce go sprzeac widze, ze sa 2 oferty (1,8 MLN i 2 MLN) wiec moge zaakaceptowac albo kaktusa badz wc. i zawodnik by przechodzil dopiero na nastepnym updacie dnia (zakladam, ze kolo 8:00 smile)
zawodnik, ktory zostal kupiony musi byc (nie musi grac) minimum sezon. wtedy dopiero mozna go wystawic na sprzedaz. zwolnic mozna wczesniej, ale trzeba by bylo mu zaplacic jakas klauzule nad ktora by trzebaby sie zastanowic smile im dluzej zawodnik by;by w klubie tym mniejszy VAT big_smile oczywsice trzebaby ustalic jaki jest minimalny procencik dla fiskusa smile



MOJE FANTAZJE:
otorz, chcialbym, zebysmy w grze:
- mogli/musieli kupowac grunty pod budowe boisk treningowych, stadionu, biura klubowego, budynkow ekonomicznych itd,
- mieli pelen wachlarz mozliwosci biznesowych. zakladanie szkolek pilkarskich, telewizji (jak MU i Real), wlasne gazetki sportowe, ciuchy; mozliwosc kupowania akcji klubow, firm itd itp,
- sponsoring - nie tylko podpisanie kontraktuz jedna firma, ale cala kampania/polityka majaca na celu zarobienie jak najwiekszej sumy (byc moze bedzie to wymaganie prezesa klubu),
- chce, zeby gra byla calkowicie realistyczna. jezeli padnie propozycja NAWET zrobienia okien transferowych - ja sie pisze. nie chodzi o to, zeby gra byla prosta i tak dalej, ale zeby byla czyms wyjatkowym, byla przelomem. jak juz kiedys wspominalem 0 musimy zaryzykowac.

to tyle ode mnie, moze pozniej cos wymysle

___________________________________________________________________________________________________________________

no coz, pozbieralem to co pozbierac mialem (jezeli przegapilem cos istotnego - pisac). czekamy teraz na wizje gry ugryz'a i postaramy sie posklejac jakos to do kupy. oczywiscie nadal czekamy na Wasza tworczosc


w zaladku zawsze byli kwasy!

Offline

 

#41 2007-02-09 07:17:48

poznaniak

Gracz

Zarejestrowany: 2006-11-27
Posty: 75
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

no ot nasz propozycję okienka skończy się DT i pseudo DT. graczy będzie się kupowało/sprzedawało 2 razy w sezonie ( chyba, że będzie miał klauzulę odejścia i wtedy inny menadżer może dać kwotę klauzuli i gracz przechodzi w trakcie sezonu)

Offline

 

#42 2007-02-09 08:56:20

ugryz

Gracz

Zarejestrowany: 2007-02-06
Posty: 12
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

niuteQ napisał:

PRZED PANSTWEM... SPIS NAJWAZNIEJSZYCH RZECZY, KTORE OMOWILISMY DO TEJ PORY:

nasz glowny cel - REALIZM. chcemy (przynajmniej ja chce ) wieksza wage przywiazac do taktyki, niz do transferow, aby najlepsi menedzerowie wykazali sie zmyslem taktycznym.

troche tego napisales, bede komentowal po kawalku
glownym celem jest realizm i tak ma pozostac. taktyka nie ma byc bez znaczenia, ale rowniez wazna ma byc cala otoczka zwiazana ze swiatem pilkarskim. gra ma prezentowac 2 platformy: pilkarska i ekonomiczna. menadzer ma sie zajmowac zarowno jednym, jak i drugim - to jest wazne. istotne tez jest, zeby w miare duzo sie dzialo, ale mozna bylo te wszystkie akcje z gory ustalic (zakladam, ze sa osoby, ktore sie loguja codziennie i takie, co sie loguja raz na tydzien - o obie grupy trzeba zadbac i obie maja miec radosc z gry). wierze, ze takie pomysly sie przyjma, chociaz ciezko sobie to na poczatku wyobrazic.

niuteQ napisał:

FABUŁA:
Tu sprawa jest jasna: menedzer nie ma swojego klubu, tylko wybiera dostepne mozliwosci pracy. Za zarobiona kase bedzie mogl m.in. na gieldzie kupic, badz stworzyc zespol.

co do 1. punktu, to sie zgadzam. co do drugiego - niezupelnie mozemy zostawic furtke na pozniejszy okres gry, ze bedzie mozna za jakas dosyc wysoka sume stworzyc zespol i zamienic funkcje menadzera na funcje menadzera/prezesa. kupic istniejacy juz zespol to nonsens. te zespoly maja miec wlasnych wirtualnych prezesow i nic nam do tego. startujemy kariere jako trener/menadzer i pniemy sie w gory (zespoly mozna zmieniac, ale nie trzeba). zarobiona kase wydajemy glownie na doksztalcanie sie (ma to bezposredni wplyw na druzyne), w dalszej czesci na dobra osobiste (wplyw na wizerunek).

niuteQ napisał:

MECZE:
calych meczow nie da sie zrobic we flashu... przynajmniej wiem, ze nie bedzie mi sie chcialo tyle nad tym siedziec wink sle wpadlem jak zwykle na genialny pomysl - bedziemy robic relacje live, jak w ht, ALE po czesci jak w Championship Meagaerze; tzn: opisujemy mecz, ale w pewnym momencie wyskakuje okno z flashem i jest pokazana krotka akcja z meczu (to sie da zrobic, chyba wink) - mecz ma trwac dokladnie 90 minut. Beda one rozgrywane o roznych porach dnia (w zaleznosci od pogody, etc... np w sparingach, czy meczach miedzynarodowych gospodarz sam ustala dokladna godzine rozpoczecia meczu).

z tego flasha bym poczatkowo zrezygnowal, jest to niesamowicie duzo zabawy, a wynik pracy moze byc mierny. proponuje stworzyc cos na wzor hattricka, tyle ze podzielone na minuty i z sygnalem dzwiekowym, jezeli sie jakas akcja zapowiada. nikt nie siedzi 90 minut przed monitorem, tylko klika w innych okienkach. gdy slyszy sygnal dzwiekowy, wchodzi do okienka z gierka. nie jestem za tym, zeby mecz trwa dokladnie 90 minut moze to absurd, ale mecz NIGDY nie trwa dokladnie 90 minut. kto gra w pilke, ten wie, ze czasami mecz sie moze wydluzyc. tak samo powinno byc u nas. godziny spotkan powinny byc z gory ustalone, ale np. dzien sparingu powinnismy sobie sami moc wybrac (sparingi tylko w przerwie miedzysezonowiej i miedzy rundami, moga byc polaczone z obozem treningowym). w tygodniu rozgrywamy gierki wsrod druzyny, maks. 2, min. 0 (gierki dzialaja na korzysc np. formy i doswiadczenia, na niekorzysc kondycji)

niuteQ napisał:

TAKTYKA:
w taktyce bedziemy mogli:
- ustawiac zawodnikow gdzie maja sie mniej wiecej poruszac (w jakich rejonach), gdy pilka bedzie w jednym z sektorow boiska (podzielimy je na np 3 czesci - pole karne1, srodek o pole karne2)
- ustawic kogo nasi zawodnicy maja kryc indywidualnie (w gre wchodzi rozpoznanie taktyki rywala:))
- bedziemy mieli przed soba plyte boiska, ktora bedziemy mogli obracac wokol osi (tak, tak panie Sowinski reta)
- bedziemy ustawiali cos na takiej zasadzie, jak: podania: dowolne, w tym kierunku, do takich i takich zawodnikow o takiej sile ALBO strzaly z tego i tego miejsca
- poza tym: indywidualne nastawienie zawodnika (jak bardzo ofensywnie ma grac, po ktorej stronie, itp)
- dodatkowo dla kazdej pozycji:
*obroncy: pulapki offside'owe big_smile (zalezne od ustawienia linii obrony), gra z pominieciem drugiej linii, polecenia takie jak: wybijaj w aut itp;
*pomocnicy (z podzialem na skrzydla, defensywe i ofensywe): gra srodkiem (wymiana pilek), wycofywanie pilek, prostopadle pilki, gra z pierwszej pilki etc (wymyslcie wiecej ;p )
*napastnicy: strzelaj, kiwaj, podaj, zagraj koronkowo
- bedziemy mogli ustawic schematyczne akcje (tak jak w koszykowce), mam nadzieje, ze wiecei o co loto ;D
- czekam na wiecej idei ;]

tego zbyt duzo tez nie moze byc, bo stanie sie to czystym kalkulatorem. druga sprawa jest przelozenie tego na silnik, ktory moze dostac zawalu przy takich obliczeniach. na poczatku trzeba by to troche obkroic i skupic sie na najwazniejszych 5 taktykach, pozniej systematycznie cos dorzucac.

niuteQ napisał:

pomyslalem, ze takie cos jak nastawienie psychiczne do meczu bedzie bardzo istotne. trema przed meczem na wyjezdzie (jezeli bedziemy mieli slabo doswiadczony sklad) walnie przyczyni sie do porazki


- mecze na wyjezdzie maja wplyw na psychike, ale zaleznie od miejsca w lidze i stawki meczu.
Jesli druzyna gosci gra na wyjezdzie ze znacznie nizej klasyfikowana druzyna no to nastawienie moze byc tylko pozytywne. jesli gra z druzyna, ktora jest mniej wiecej na tym samym poziomie to druzyna jest poddenerwowana, a jesli gra ze znacznie lepsza no to negatywne nastawienie, czyli gra na remis. oczywiscie nie doslownie. walczy o zwyciestwo, ale beda uradowani z remisu. wiesz o co chodzi.
mlodzi zawodnicy podczas takich meczow reaguja podwojnie. czyli w 1 przypadku jest pewien, ze wygra i gra prawie na luzie (przegra to sie chlopak zalamie), w 2 przypadku no to chlopak gra na maxa, bo wie o co walczy, a w 3 no to jest zmotywowany, bo chce sie pokazac i moze zostanie kupiony przez lepszy klub smile

to jest dobry punkt - psychologia zespolu. mozna ja w wiekszosci tak przejac, jak tu piszesz. na dodatek jest mozliwosc przeprowadzenia przed kazdym meczem odprawy, ktora przy odpowiednich umiejetnosciach poprawi samopoczucie naszych pilkarzy lub je pogorszy (nie mozna im powiedziec przed meczem z liderem, ze przeciwnicy to kompletni leszcze...)

niuteQ napisał:

Oceny pomeczowe: tego nie ma prawie nigdzie !!!
ja chce, aby zawodnik dostawal note za gre jaka prezentowal podczas meczu, a nie jak dobry jest >.< w SK i HT jest tak, ze jak zawodnik jest wart 3-4 MLN to gra na 60-70, nawet gdy gowno robi. ja chce, aby zawodnik ,ktory jest wart 4-5 MLN, a ktory gral beznadziejnie dostawal 10-20. to jest sprawiedliwe i podczas kupowania grajka trzeba miec po prostu nos managerski smile

nad tymi ocenami juz sie kilka razy zastanawialem, ale nic konkretnego nie wymyslilem...

niuteQ napisał:

Agresja: dobre to smile jesli zawodnik jest agresywny czesciej bedzie dostawal kartki (patrz Krzysztof Oliwa --> NHL big_smilebig_smile), ale za to czesciej bedzie strzelal na bramke i lepiej odbieral pilke. gdy zawodnik bedzie neutralny, rowniez bedzie dostawal kartki, ale ze zmniejszona czestotliwoscia i slabiej odbieral pilki (ale rowniez dosyc czesto) i dosyc czesto strzelal, a takze podawal w dogodnych moemntach. Jesli zawodnik jest nastawiony tak, ze nawet muchy nie skrzywdzi, to kartki beda bardzo zadko wlepiane, a jego strzaly beda tez zadkie. bedzie bardzo czesto podawal.



to mniej lub bardziej oczywiste. kartki sypia sie zaleznie od charakteru zawodnika i sedziego (ktorych tez powinnismy ujac w grze).

niuteQ napisał:

SYSTEM LIGOWY:
ja bylem, jestem i bede za czym stakim, ze sezon trwa jak najdluzej... jak dla mnie, w ligach moze grac i po 18 druzyn, a sezon moze trwac i z caly rok. Niewatpliwie byloby ciekawiej

zdecydowanie sie temu sprzeciwiam. po 10 kolejce okaze sie, ze wiekszosc zespolow nie ma juz o co walczyc i bedzie grac miejsce w lidze do samego konca. dlatego uwazam, ze zespolow powinno byc maks. 10. moze i tutaj rezygnujemy z realizmu, ale tego sie niestety nie da uniknac. inaczej ludzie nie beda siedziec przy grze, przestana sie logowac, zapomna o niej.

niuteQ napisał:

TRENING:
kazda formacja (napastnicy, pomocnicy, obroncy i bramkarze) ma swojego szkoleniowca. od jego umiejetnosci, wieku (przyswajalnosc), formy i talentu zawodnika bedzie zalezalo jak szybko rozwijal sie bedzie nasz pilkarz. grajek nie bedzie musial grac meczu, aby trenowac (logiczne, co nie?). beda sie szkolic 2 razy w tygodniu, w okreslonych godzinach. trener glowny natomiast bedzie odpowiadal zmotywacje zawodnikow, przyswajalnosc i wykonywanie polecen taktyczych. byc moze pilkarz bedzie zdobywal wieksze doswiadczenie, jesli czesto bedzie gral na tej samej pozycji, przy pomocy glownego trenera. asystent - bedzie pomagal trenerowi I w mniejszym stopniu. co jeszcze bedzie dawalo zatrudnienie super pierwszego szkoleniowca? to zostawiam Wam smile

trzeba sie zastanowic, czy glownym trenerem nie jestesmy MY sami? wiec po co jeszcze jeden? mozemy ewentualnie zastanowic sie nad asystentami odpowiedzialnymi za poszczegolne pozycje (ale nie wiem czy wtedy nie okaze sie, ze zawodnicy sie zbyt szybko 'zmieniaja'). treningi musza byc takie, zeby mozna wybrac jakie linie chcemy trenowac. trenujemy dwie linie jednoczesnie, to musi to trwac odpowiednio dluzej niz jezeli bysmy trenowali tylko jedna, chyba oczywiste

niuteQ napisał:


1) wytrenowanie cudownego pilkarza bedzie trwalo bardzo dlugo, ale za to jego wartosc rynkowa bedzie niesamowicie wysoka
2) skille nie moga "skakac" za czesto
3) zatrudnienie pelnego sztabu trenerskiego musi byc na tyle drogie, zeby nikogo nie bylo stac na taki zespol szkoleniowy big_smile
4) trening odbywa sie 2 razy w tygodniu we wtorek (poniedzialek - wolny dzien po weekendzie) i w piatek badz czwartek (zaleznie od tego, czy zespol gral mecz w piatek).
5) dla kazdej z pozycji okreslamy co ma robic na treningu w okreslonych godzinach (w tym obowiazkowa rozgrzewka): treningi poszczegolnych umiejetnosci, zabawa z pilka (trzeba dodac, ze trening moze trwac nawet caly dzien, jednakze tragicznei wplynie to na forme i zdrowie naszych pilkarzy -> patrz lekarz, a taka zabawa z pilka moglaby odrobine regenerowac sily i nastawienie do treningu)
6) podczas treningu ogolnego bedziemy mogli grac mecze treningowe (ktore bedziemy mogli ogladac tak jak ligowke, puchar etc - taka gra wewnatrz zespolowa), obowiazkowo wytrzymalosc, zgranie i doswiadczenie zespolu i takie umiejetnosci jak szybkosc czy FORMA. trening ogolny zalezy od glownego trenera
7) w raporcie lekarskim bedziemy otrzymywac informacje jak zawodnik sie czuje (czy jest zmeczony, jakie istnieje prawdopodobienstwo zlapania prze zen kontuzji)
8) przed kazdym meczem na stadonie rywala bedzie mozna przeprowadzic trening za drobna oplata na rzecz przeciwnika (na jego stadionie). poprawi to NASTAWIENIE do meczu naszych zawodnikow
9) niemozliwe bedzie wytrenowanie superanckiego pilkarza. dlaczego?
- jak juz wspominalem koszty bylyby zbyt duze,
- jezeli zawodnicy beda trenowac za duzo, beda bardziej oslabieni, zmeczeni co walnie oslabi ich trening i gre w meczach,
- w realu zawodnik z patalacha moze w jednej chwili stac sie pilkarzem rozpoznawanym na calym swiecie (patrz Rooney). tak tez bedzie i u nas, ALE zawodnikow tak utalentowanych bedzie bardzo malo...,
- posiadanie mlodszego skladu bedzie bardziej korzystne pod katem treningu, ale bedzie dzialac to w przeciwna strone podczas meczu - brak doswiadczoneych zawodnikow moze tragicznie wplynac na gre naszego zespolu,
- system treningu (to jak szybko beda rosly skille) zrobimy tak, ze bedzie sie Wam pdobalo - objecuje lol,
10) mozna wprowadzic takze takie pierdoly jak intensywnosc treningu, oplaty za sprzet itp.

jeszcze jedno: junior school -> z naboru zagranicznego bedziemy mogli ladowac juniorow do naszej szkolki. zawodnicy w szkolce beda mogli grac we wlasncyh ligach mlodzikow! (u12, u16 big_smile)

trzeba sie jeszcze dobrze zastanowic jak beda wygladaly skille. ja od zawsze proponowalem podzielic zawodnikow na stale pozycje (srodkowy pomocnik, prawy obronca itp.) i dac im 'tylko' 3 skille: forme, kondycje i technike. technika jako najwazniejsza kryje sobie wszystko, co dany zawodnik musi umiec na swojej pozycji. wystawiany na inna gra 50% tego co by gral na swojej. do tego zawsze optowalem za skillami liczbowymi od 0 do 20, technike jeszcze bym podzielil na setki (13,4). no i mozna by wrzucic cos takiego jak ogolna umiejetnosc, ktora by byla wyliczana z doswiadczenia, talentu, techniki, formy i kondycji tez od 1-20, ale zmieniana tylko raz na runde! to by zmniejszylo ruchy transferowe i nie oplacalne by sie stalo handlowanie pilkarzami, ktorzy to i tak musieli by zostac w klubie conajmniej przez pol sezonu (okno transferowe zamykane jest po pierwszej kolejce rundy wiosennej).

niuteQ napisał:

STADION:
tutaj sie baaaaaaaaardzo pobawimy wink bedziemy rozbudowywac calusienka infrastrukture, od ktorej bedzie zalezal rowniez: trening, leczenie po kontuzjach (aparatura do odnowy biologicznej), ilosc kibicow na meczu (owietlenie etc), popularnosc stadionu i druzyny (budkiu z hot-dogami itp).

tak, tak, tak. to tez musi sie znalezc u nas. wszystkie budynki musza miec jakas funkcje (bez oswietlenia nie mozna grac wyzej niz w 4. lidze, budki z zarciem to dodatkowe dochody, infrastruktura to wieksze zarobki z parkingow + mozliwosc organizacji meczy miedzynardowodych itp.)

niuteQ napisał:

NABOR:
bedzie mozna zorganizowac nabor trwajacy jakistam okres czasu. po tym okresie bedzie dostepna lista z zawodnikami "wylapanymi" podczas naboru. foregzempel: Scouci (czy tam inni pracownicy za to odpowiadajacy) beda mieli jakistam skill poszukiwania czy cos w tym stylu. organizujesz nabor trwajacy tydzien placisz za niego powiedzmy 2banki (scouci maja stala pensje). po tygodniu dostajesz liste z zaowdnikami jakich udalo sie "wylapac" (im wyzszyt skill scoutow czy tam kogos innego tym przeglad grajkow z naboru bedzie lepszy - mozliwe, ze cienias scout wybnierze łajze zamiast supertalencika. i teraz mozesz: wywalic grajka, wziac do 1go skladu, do rezerw, druzyny juniorow, albo do szkolki juniorow (ktorzy tez moga grac mecze, czemu nie).Słowem tak, jak to ma mniejsce w realu - organizujesz jakby OTWARTY trening i wybierasz talenty.
wszystko ladnie pieknie, ale jednej rzeczy mi brakuje w kazdym managerze online sad a mianowicie naboru zagranicznego. fajnie by bylo np.danie mozliwosci sciagania zawodnikow z innych panstw.powiedzmy, ze wysylamy naszwego scouta do Grecji. przze ten czas nie mozemy korzystac z jego uslug. gdy powiedzmy wraca po 3 kolejkach dostajemy raport, co takiego on tam znalazl. im lepszy scout tym wiecej zawodnikow. ale jest jeden haczyk. niekoniecznie musza oni byc dobrzy, bo wreszcie scout nie ma zbyt dobrych kontaktow i zbyt duzo czasu nie ma na rozpoznaieni zawodnika. dlatego tez zawodnik zza granicy moze miec zle pokazane skille (mozliwosc pomylki nawet o 5 w obie strony) zatakie poszukiwania bedzie trzeba wydac niezla kase, poniewaz:

a) dojazd i powrot dla scouta
b) im dalej od kraju tym wiecej
c) im wiecej zawodnikow znajdzie tym wiecej do zaplacenia
d) apartament

tak, to tez jest dobry pomysl. zaplacenie skouta musi byc kilkakrotnie wyzsze, niz zwykle utrzymanie druzyny juniorow. maksymalny rozmiar szkolki musi tez byc ograniczony np. do 10, inaczej bedzie zbyt duzo dobrych zawodnikow. ta 10 bedzie rozgrywala swoje mecze mlodziezowe (w niemczech przykladowo 6-latki graja po 7, wiec jest odzwierciedlenie ja w wieku 14 lat gralem jeszcze na malym boisku, nie jest to wyciagniete z d...y)

niuteQ napisał:

SPARINGI:
dlaczego mialyby sie odbywac raz w tygodniu? dla mnie to bezsens... proponuje ALBO: mozliwosc grania sparingow w przerwach miedzysezonowych (wiecej miejsca na LM, PP, PUEFA itd.), w dowolne dni (tu wchodzi w gre zmeczenie zawodnika) ALBO tak samo (w dowolne dni) tyle, ze w trakcie sezonu. sparingi mialyby wplyw tylko na zgranie zespolu.

trzeba sparingi zamienic na gierki zespolowe z naszych wlasnych zawodnikow + rezerwy. zaden zespol nie gra w trakcie trwania sezonu sparingow!

niuteQ napisał:

SZKOLKA:
Panowie, chcialbym Wam zapodac pomysl petridesa dot. szkolki na sk:

skoro nie ma szans na wprowadzenie pomyslu sokker pro moze chociiaz da sie wprowadzic szkolke pro? przyszly mi do glowy 2 warianty szkolki wariant pro i light pro ;-) roznica bylaby taka ze w wersji light pro widoczny bylby stopien wyszkolenia ogolnego i skoki (tak jak teraz) a w wersji pro widoczne bylyby wylacznie tygodnie do opuszczenia szkolki... choc wlasciwie w wersji pro mogloby zabraknac i tego bo manager sam decydowalby kiedy gracz ma opuscic szkolke. ale do rzeczy:

* juniorzy byliby prawdziwymi pilkarzami z pikseli i animacji. graliby mecze tak samo jak dorosli pilkarze (najlepiej w lidze juniorow ale ostatecznie nawet w meczach towarzyskich).

* zgodnie z ideologia "pro" ich skille bylyby nieznane (dla wersji light znany bylby poziom wyszkolenia) ale mieliby juz ustalone skille ktore zminialyby sie w trakcie pobytu w szkolce.

* manager samodzielnie na podstawie ogladanych spotkan ligi juniorow ocenialby na jaka pozycje gracz sie nadaje (i w wersji pro czy w ogole sie nadaje)

* dla trenera juniorow liczylyby sie wszystkie skille czastkowe nie zas skill ogolny. kazdy skill trenera bylby odpowiedzialny za trening poszczegolnych skilli zawodnikow.

* dla kazdego gracza indywidualnie rozdzielaloby sie punkty treningu na wybrane skille przy czym rozdzielajac po rowno na 8 skilli po 12,5% caly trening dopelnialby sie do 100%. kazdy punkt treningowy powyzej tych 12,5% na ktorys ze skilli bylby bardziej kosztowny od poprzedniego. jesli rozlozymy caly trening na 6 skilli to np efektywnosc treningu wyniesie juz tylko 90%, jesli rozlozymy trening na 3 skille to powiedzmy 70% a jesli wpakujemy wszystko w 1 skill to zaledwie 40% ale cale 40% idzie w np. strzal. oczywiscie na skutecznosc treningu poza przyznanymi punktami mialaby wplyw wysokosc odpowiedniego skilla u trenera.

* manager bedzie musial wybrac dla kazdego gracza odpowiedni trening. jesli zidentyfikuje juniora jako napastnika to rozlozy trening miedzy speed technike i strzal. jesli bramkarza to miedzy bramkarstwo szybosc i podania a jesli to bedzie pomocnik to miedzy np 5 skilli.

* szkolka nadal moglaby miec 30 miejsc. junior nie grajacy w meczu trenuje tak samo jak ten grajacy. jednak jesli nie gra manager nie wie co nalezy mu trenowac i moze zmarnowac juniora przez niewlasciwy trening.

* dzieki takiemu systemowi jakosc szkolki i wychodzacych z niej juniorow bedzie znacznie bardziej zalezna od managera niz od losu tak jak jest teraz a jednoczesnie nie bedzie tak ze wysatarczy wpakowac mase pieniedzy zeby miec efekty. trzeba bedzie analizowac i wnioskowac :-)

strasznie duzo opcji, boje sie ze sie sami w tym pogubimy. nie moze tego byc za duzo...

niuteQ napisał:

ROZGRYWKI MIEDZYNARODOWE:
od razu byscie wprowadzili Lige Mistrzow, UEFA czy inne puchary. swiat bylby podzielony na kontynenty. na roznych kontynentach rozne puchary (Am. PŁD. --> Copa Libertatores, Afryka --> Liga Mistzrow Afryki) od razu byscie wprowadzili wszystkie kraje swiata (ale tylko 2 wersje jezykowe --> chyba ze ktos zna znakomicie niemiecki, badz rosyjski czy francuski ,albo inny jezyk). bylloby ciekaweij
powiedzmy, ze zwyciesca LM, UEFA, CL, LMA i innych pucharow (razem 8) by  zagrai w takim pucharze (miedzy sezonami). 2 grupy po 4 druzyny. 2 druzyny wychaodza. po jednym meczu na losowym stadionie. przed sezonem by sie wynbieralo kraj , w ktorym bedzie na koniec seoznu rozgrywany ten puchar i stamtad by wybnierano losowo stadiony do meczow (oczywiscie najwieksze). przezd rozpoczeciem pucharu kraj kandydujacy by musial zrobic maskotke (JPG, GIF, BMP--> jak kto woli) i bylaby ankieta, ktora maskotka sie najbardziej podoba i ten kraj by wygral, ktorogo maskotka bylaby najlpesza.

z ta maskotka to mocno pojechales. w roteiro byl pomysl, zeby stworzyc zwiazki narodowe i jeden miedzynarodowy, kazdy by sie skladal z 3 uzytkownikow, ktorzy by wybierali takie rzeczy (biorac pod uwage infrastrukture, stadiony, wyposarzenie itp.) do MŚ wybierane by byly konkretne miasta rozgrywania meczy, kazdy z 32 druzyn wybierala by sobie juz samodzielnie miasto, w ktorym by spedzali czas miedzy meczami. dla wlascicieli stadionow to oczywiscie dodatkowe finanse. wiec warto by bylo dbac o stadion i jego otoczenie. nikt by nie wybieral jakiegos miejsca, gdzie nie ma podstawowych budynkow (sala gimn., basen, silownia itp.).

niuteQ napisał:

TRANSFERY:
To trzeba bedzie przedyskutowac. Jezeli chcemy, aby gra byla realistyczna powinnismy wprowadzic cos takeigo jak sztuczna inteligencja zawodnika (negocjacje kontraktu), bezposrednie transfery, wyporzyczenia itd... tymczasem: pomysł SS:
Mam zawodnika Zbigniew Lobodzinski (oczywiscie,ze nie zawodnik i nie moj tylko fizjo z Arki reta) i chce sie go "pozbyc" (sprzedac). Wsytawiam go na liste. np wc chce go kupic wiec patrzy na umiejetnosci itp. widzi kwote powiedzmy 2 MLN i akceptuje moj warunek. kaktus takze chce go kupic, ale nie wie nic czy sa inne druzyny zainteresowane kupnem. wiec daje np. 1.8 MLN. ja, ze chce go sprzeac widze, ze sa 2 oferty (1,8 MLN i 2 MLN) wiec moge zaakaceptowac albo kaktusa badz wc. i zawodnik by przechodzil dopiero na nastepnym updacie dnia (zakladam, ze kolo 8:00 smile)
zawodnik, ktory zostal kupiony musi byc (nie musi grac) minimum sezon. wtedy dopiero mozna go wystawic na sprzedaz. zwolnic mozna wczesniej, ale trzeba by bylo mu zaplacic jakas klauzule nad ktora by trzebaby sie zastanowic smile im dluzej zawodnik by;by w klubie tym mniejszy VAT big_smile oczywsice trzebaby ustalic jaki jest minimalny procencik dla fiskusa smile

o transferach pisalem juz troche wyzej. wybor klubu przez menadzera klubu nie jest dobrym rozwiazaniem, poniewaz bedzie on patrzyl od kogo dostanie wiecej kasy, a nie do jakiego klubu zawodnik trafi. zawodnik sam musi miec jakies okreslenia, gdzie by chcial grac. trzeba zablokowac wszelkie transakcje zawodnikow z wysokimi skillami do nizszych lig, taka osoba przeciez nie bedzie chciala tam grac. wiec od razu od niego pada odmowa. to trzeba bedzie jakos zdefiniowac, zeby ruchy transferowe nie byly zbyt fikcyjne.

niuteQ napisał:

MOJE FANTAZJE:
otorz, chcialbym, zebysmy w grze:
- mogli/musieli kupowac grunty pod budowe boisk treningowych, stadionu, biura klubowego, budynkow ekonomicznych itd,
- mieli pelen wachlarz mozliwosci biznesowych. zakladanie szkolek pilkarskich, telewizji (jak MU i Real), wlasne gazetki sportowe, ciuchy; mozliwosc kupowania akcji klubow, firm itd itp,
- sponsoring - nie tylko podpisanie kontraktuz jedna firma, ale cala kampania/polityka majaca na celu zarobienie jak najwiekszej sumy (byc moze bedzie to wymaganie prezesa klubu),
- chce, zeby gra byla calkowicie realistyczna. jezeli padnie propozycja NAWET zrobienia okien transferowych - ja sie pisze. nie chodzi o to, zeby gra byla prosta i tak dalej, ale zeby byla czyms wyjatkowym, byla przelomem. jak juz kiedys wspominalem 0 musimy zaryzykowac.

nie mamy co ryzykowac. albo sie uda ja zrobic, albo nie. jezeli sie uda, to ludzie sami beda przychodzic, uwierz mi. tyle ze to trzeba najpierw napisac. i nie wszystko na raz, tylko kawalek po kawalku.
zastanawiam sie czy jest wogole szansa na zrobienie menadzera ze zmiana klubow. bo kto wie czy uwytkownicy nie beda kupowac nie wiadomo kogo, zadluzac kluby i je pozniej opuszczac? to by trzeba caly czas sprawdzac, caly czas sledzic kazdy klub, przegladac je regularnie. tego sie najbardziej boje. opcja zmiany klubow wsrod menadzerow internetowych bylaby istnym przelomem, ale jak sie nie bedzie dalo, to nie. byc moze kiedys w przyszlosci sie to wprowadzi. nic na sile.
przede wszystkim chcialbym, zeby kluby w nazwach mialy podane miasta, z ktorych pochodza, do tego jakis dowolny przedrostek (zgodny z przyjetymi zasadami dobrego smaku), zwiekszylo by napewno realizm gry.
wracajac do samej gierki, to caly czas dyskutujemy o jej opcjach, a tak naprawde jeszcze nic nie ma i mysle, ze jeszcze dlugo nie bedzie. ja dizajn juz zrobilem, poprawie go teraz tylko i zrobie w 4 ramkach, tak zeby sie tylko srodkowa czesc przewijala, mysle ze on jest dosyc ciekawy i intuicyjny. grafike wykonam recznie jak bedzie taka potrzeba, moge narysowac jakies postacie do gry (np. prezesow i ich nastroje). takie grafiki wygladaja mniej wiecej tak po narysowaniu: http://ugryz.neostrada.pl/geba_skan.jpg
po przerobce na kompie prezentuje sie tak: http://ugryz.neostrada.pl/geba_ps.gif
to tylko tak nawiasem, jezeli ktos by we mnie nie wierzyl
odnosnie innych wersji jezykowych: ja zrobie z tego profesjonalna wersje niemiecka (koncze germanistyke, wiec dam rade), moja dziewczyna zrobi rownie profesjonalna wersje angielska (jest po anglistyce), nie ma z tym najmniejszych problemow

piszcie jak dalej dzialamy, bo sie znowu zniechece... ;>

ugryz

P.S.:
w sumie cala otoczke graficzna mozemy zrobic pixelart'em, duzo roboty z tym jest, ale efekt swietny. przed chwila cos takiego stworzylem:

http://img225.imageshack.us/img225/7749/dompxeh2.gif

taka technika mozna zrobic stadion i cala otoczke. fajnie by to wygladalo. cos nikt nie pisze...

Ostatnio edytowany przez ugryz (2007-02-09 13:09:07)

Offline

 

#43 2007-02-09 15:28:47

Sir Sowa

Gracz

Zarejestrowany: 2006-05-08
Posty: 155
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

pozwol, ze Ciebie takze bede cytowal po kolei wszystkiego nie zawarle, bo tam co jest pewne i wiadomo to po co analizowac




ugryz napisał:

co do 1. punktu, to sie zgadzam. co do drugiego - niezupelnie mozemy zostawic furtke na pozniejszy okres gry, ze bedzie mozna za jakas dosyc wysoka sume stworzyc zespol i zamienic funkcje menadzera na funcje menadzera/prezesa. kupic istniejacy juz zespol to nonsens. te zespoly maja miec wlasnych wirtualnych prezesow i nic nam do tego. startujemy kariere jako trener/menadzer i pniemy sie w gory (zespoly mozna zmieniac, ale nie trzeba). zarobiona kase wydajemy glownie na doksztalcanie sie (ma to bezposredni wplyw na druzyne), w dalszej czesci na dobra osobiste (wplyw na wizerunek).

wlasnie chodzi o to, ze masz wybor mozesz dalej prowadzic swoj zespol lub kupic klub i samemu zostac prezesem i managerem na raz, a wtedy martwisz sie juz o wszystko LUB zostajesz prezesem, i zatrudniasz managera (gracza) i mu wyplacasz pieniadze, a jesli klub nie ma sukcesow to mozesz go zwolnic, zwiekszyc pensje, dodac pieniadze do kasy klubu, na wlasna kieszen zatrudnic lepszego trenera czy zakupic pilkarza.


ugryz napisał:

z tego flasha bym poczatkowo zrezygnowal, jest to niesamowicie duzo zabawy, a wynik pracy moze byc mierny. proponuje stworzyc cos na wzor hattricka, tyle ze podzielone na minuty i z sygnalem dzwiekowym, jezeli sie jakas akcja zapowiada. nikt nie siedzi 90 minut przed monitorem, tylko klika w innych okienkach. gdy slyszy sygnal dzwiekowy, wchodzi do okienka z gierka. nie jestem za tym, zeby mecz trwa dokladnie 90 minut moze to absurd, ale mecz NIGDY nie trwa dokladnie 90 minut. kto gra w pilke, ten wie, ze czasami mecz sie moze wydluzyc. tak samo powinno byc u nas. godziny spotkan powinny byc z gory ustalone, ale np. dzien sparingu powinnismy sobie sami moc wybrac (sparingi tylko w przerwie miedzysezonowiej i miedzy rundami, moga byc polaczone z obozem treningowym). w tygodniu rozgrywamy gierki wsrod druzyny, maks. 2, min. 0 (gierki dzialaja na korzysc np. formy i doswiadczenia, na niekorzysc kondycji)

tez czas 90-minutowego meczu tez mi troche nie pasuje. gdyby mecz mial trwac 30 minut wraz z tym dzwiekiem to OK


ugryz napisał:

tego zbyt duzo tez nie moze byc, bo stanie sie to czystym kalkulatorem. druga sprawa jest przelozenie tego na silnik, ktory moze dostac zawalu przy takich obliczeniach. na poczatku trzeba by to troche obkroic i skupic sie na najwazniejszych 5 taktykach, pozniej systematycznie cos dorzucac.

dlaczego taktyka nie ma byc zaawansowana ?? gra ma stawiac na realizm w doslownym jego znaczeniu, czyli taktyka nie moze byc przedstawiona w mniej wiecej (z naciskiem na "wiecej") tak jak w HT. jezeli chcemy naprawde odniesc sukces, chcemy pokazac, ze jestesmy dobrymi taktykami to musimy to udostepnic w taki, a nie inny sposob.



ugryz napisał:

nad tymi ocenami juz sie kilka razy zastanawialem, ale nic konkretnego nie wymyslilem...

moznaby to przedstawic w postaci procentowej. nie wiem czy to akurat najlepsze wyjscie, ale czy niedaloby sie zrobci oceny wedlug tego, jak dlugo pilkarz mial pilke wzgeldem czasu meczu ?? zalozmy, ze zawodnik mial pilke przez 7 minut (lacznie), podal 21 razy z czego 5 doszlo do adresata oraz strzelil 3 razy z czego ani razu nie poleciala w swiatlo bramki. odebral pilke tylko 1, zostal ominiety 4 razy, a sam okiwal 2 razy. powiedzmy, ze razem wyjdzie 11,352% co zalozmy na 10 (z polowkami) daje 1,5 czyli zle.



ugryz napisał:

zdecydowanie sie temu sprzeciwiam. po 10 kolejce okaze sie, ze wiekszosc zespolow nie ma juz o co walczyc i bedzie grac miejsce w lidze do samego konca. dlatego uwazam, ze zespolow powinno byc maks. 10. moze i tutaj rezygnujemy z realizmu, ale tego sie niestety nie da uniknac. inaczej ludzie nie beda siedziec przy grze, przestana sie logowac, zapomna o niej.

ale o to wlasnie chodzi. sa wzloty i upadki. dlaczego to akurat o mistrzostwo ligi ma walczej cala liga, gdy tylko zaluguje na to 2-4- zespoly ?? jesli zrobimy lige na wzro HT czy SK to bedzie to:
a) kolejne odgrzane danie
b) w ciagu 2-3 sezonow bedzie trzeba wprowadzac 6-7 lige -.-

tego nie chcemy, dlatego wlasnie najlepiej by bylo, gdyby w lidze bylo od 14-18 druzyn. zawsze jest ciekawiej




ugryz napisał:

trzeba sie jeszcze dobrze zastanowic jak beda wygladaly skille. ja od zawsze proponowalem podzielic zawodnikow na stale pozycje (srodkowy pomocnik, prawy obronca itp.) i dac im 'tylko' 3 skille: forme, kondycje i technike. technika jako najwazniejsza kryje sobie wszystko, co dany zawodnik musi umiec na swojej pozycji. wystawiany na inna gra 50% tego co by gral na swojej. do tego zawsze optowalem za skillami liczbowymi od 0 do 20, technike jeszcze bym podzielil na setki (13,4). no i mozna by wrzucic cos takiego jak ogolna umiejetnosc, ktora by byla wyliczana z doswiadczenia, talentu, techniki, formy i kondycji tez od 1-20, ale zmieniana tylko raz na runde! to by zmniejszylo ruchy transferowe i nie oplacalne by sie stalo handlowanie pilkarzami, ktorzy to i tak musieli by zostac w klubie conajmniej przez pol sezonu (okno transferowe zamykane jest po pierwszej kolejce rundy wiosennej).

dlaczego tak ?? technika ma odpowiadac za wszystko ?? sqr(booooooooooooooring)



ugryz napisał:

tak, to tez jest dobry pomysl. zaplacenie skouta musi byc kilkakrotnie wyzsze, niz zwykle utrzymanie druzyny juniorow. maksymalny rozmiar szkolki musi tez byc ograniczony np. do 10, inaczej bedzie zbyt duzo dobrych zawodnikow. ta 10 bedzie rozgrywala swoje mecze mlodziezowe (w niemczech przykladowo 6-latki graja po 7, wiec jest odzwierciedlenie ja w wieku 14 lat gralem jeszcze na malym boisku, nie jest to wyciagniete z d...y)

urozmaicenie lig szkolek --> dobre, zmniejszenie liczby mozliwych zawodnikow do 10 --> ZŁE !! nie widzialem jeszcze szkolki juniorow, gdzie tylko i wylacznie trenowaloby 10 chlopakow -.- sadzac po moim doswiadczeniu przewaznie jest ich ok. 25


ugryz napisał:

z ta maskotka to mocno pojechales. w roteiro byl pomysl, zeby stworzyc zwiazki narodowe i jeden miedzynarodowy, kazdy by sie skladal z 3 uzytkownikow, ktorzy by wybierali takie rzeczy (biorac pod uwage infrastrukture, stadiony, wyposarzenie itp.) do MŚ wybierane by byly konkretne miasta rozgrywania meczy, kazdy z 32 druzyn wybierala by sobie juz samodzielnie miasto, w ktorym by spedzali czas miedzy meczami. dla wlascicieli stadionow to oczywiscie dodatkowe finanse. wiec warto by bylo dbac o stadion i jego otoczenie. nikt by nie wybieral jakiegos miejsca, gdzie nie ma podstawowych budynkow (sala gimn., basen, silownia itp.).

mi to nie pachnie z byt dobrze wyborem panstwa organizujacego wyliby glowne GM-y albo sami tworcy a te maskotki to wg. mnie dobry pomysl, bo chodzi o ingerencje samych graczy, a nie, ze wszytsko musza robci tworcy. wtedy to gracze moga wykazac sie swoimi pomyslami co do maskotki i zawsze jest ciekawiej
aha, no i jest to oryginalne


ugryz napisał:

o transferach pisalem juz troche wyzej. wybor klubu przez menadzera klubu nie jest dobrym rozwiazaniem, poniewaz bedzie on patrzyl od kogo dostanie wiecej kasy, a nie do jakiego klubu zawodnik trafi. zawodnik sam musi miec jakies okreslenia, gdzie by chcial grac. trzeba zablokowac wszelkie transakcje zawodnikow z wysokimi skillami do nizszych lig, taka osoba przeciez nie bedzie chciala tam grac. wiec od razu od niego pada odmowa. to trzeba bedzie jakos zdefiniowac, zeby ruchy transferowe nie byly zbyt fikcyjne.

tez o tym myslalem i wpadlem na to, ze napisac skrypt, ktory by tylko byl zdefinowany w ten sposob, ze zawodnik grajacy dobrze nigdy nie zagra w nizszej lidze, zawodnik grajacy przecietnie moglby zagrac, ale tylko za znacznie wyzsza kwote, zawodnik grajacy zle z checia tam przejdzie. to samo dotyczy tych co nie graja wcale


ugryz napisał:

nie mamy co ryzykowac. albo sie uda ja zrobic, albo nie. jezeli sie uda, to ludzie sami beda przychodzic, uwierz mi. tyle ze to trzeba najpierw napisac. i nie wszystko na raz, tylko kawalek po kawalku.
zastanawiam sie czy jest wogole szansa na zrobienie menadzera ze zmiana klubow. bo kto wie czy uwytkownicy nie beda kupowac nie wiadomo kogo, zadluzac kluby i je pozniej opuszczac? to by trzeba caly czas sprawdzac, caly czas sledzic kazdy klub, przegladac je regularnie. tego sie najbardziej boje. opcja zmiany klubow wsrod menadzerow internetowych bylaby istnym przelomem, ale jak sie nie bedzie dalo, to nie. byc moze kiedys w przyszlosci sie to wprowadzi. nic na sile.
przede wszystkim chcialbym, zeby kluby w nazwach mialy podane miasta, z ktorych pochodza, do tego jakis dowolny przedrostek (zgodny z przyjetymi zasadami dobrego smaku), zwiekszylo by napewno realizm gry.
wracajac do samej gierki, to caly czas dyskutujemy o jej opcjach, a tak naprawde jeszcze nic nie ma i mysle, ze jeszcze dlugo nie bedzie. ja dizajn juz zrobilem, poprawie go teraz tylko i zrobie w 4 ramkach, tak zeby sie tylko srodkowa czesc przewijala, mysle ze on jest dosyc ciekawy i intuicyjny. grafike wykonam recznie jak bedzie taka potrzeba, moge narysowac jakies postacie do gry (np. prezesow i ich nastroje). takie grafiki wygladaja mniej wiecej tak po narysowaniu: http://ugryz.neostrada.pl/geba_skan.jpg
po przerobce na kompie prezentuje sie tak: http://ugryz.neostrada.pl/geba_ps.gif
to tylko tak nawiasem, jezeli ktos by we mnie nie wierzyl
odnosnie innych wersji jezykowych: ja zrobie z tego profesjonalna wersje niemiecka (koncze germanistyke, wiec dam rade), moja dziewczyna zrobi rownie profesjonalna wersje angielska (jest po anglistyce), nie ma z tym najmniejszych problemow

te twarze to smiesznie wyglada ;P miasto juz chyba podawane jest podczas rejestracji, wiec bedzie mozna wprowadzic to w nawie klubu wlasnie z rejestracji

ugryz napisał:

P.S.:
w sumie cala otoczke graficzna mozemy zrobic pixelart'em, duzo roboty z tym jest, ale efekt swietny. przed chwila cos takiego stworzylem:

http://img225.imageshack.us/img225/7749/dompxeh2.gif

taka technika mozna zrobic stadion i cala otoczke. fajnie by to wygladalo.

mnie sie to podoba tylko, pamietac o mozliwosci kolorowania trubyn na wybrany przez garcza kolor

Offline

 

#44 2007-02-09 16:44:37

poznaniak

Gracz

Zarejestrowany: 2006-11-27
Posty: 75
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

na początku - aleście się rozpisali

ugryz napisał:

niuteQ napisał:

SYSTEM LIGOWY:
ja bylem, jestem i bede za czym stakim, ze sezon trwa jak najdluzej... jak dla mnie, w ligach moze grac i po 18 druzyn, a sezon moze trwac i z caly rok. Niewatpliwie byloby ciekawiej

zdecydowanie sie temu sprzeciwiam. po 10 kolejce okaze sie, ze wiekszosc zespolow nie ma juz o co walczyc i bedzie grac miejsce w lidze do samego konca. dlatego uwazam, ze zespolow powinno byc maks. 10. moze i tutaj rezygnujemy z realizmu, ale tego sie niestety nie da uniknac. inaczej ludzie nie beda siedziec przy grze, przestana sie logowac, zapomna o niej.

Ja się zgadzam z Niutkiem i SS(manem ), że jednak musi być conajmniej 12 zespołów ( co dałoby to, że w roku rozegralibyśmy 2 sezony + po 4 tygodnie okienka i przerwy albo tak że 3 tygodnie i przed między rundą rewanżową)  albo więcej zespołów i rozgrywać tylko 1,5 seoznu

ugryz napisał:

niuteQ napisał:

STADION:
tutaj sie baaaaaaaaardzo pobawimy wink bedziemy rozbudowywac calusienka infrastrukture, od ktorej bedzie zalezal rowniez: trening, leczenie po kontuzjach (aparatura do odnowy biologicznej), ilosc kibicow na meczu (owietlenie etc), popularnosc stadionu i druzyny (budkiu z hot-dogami itp).

tak, tak, tak. to tez musi sie znalezc u nas. wszystkie budynki musza miec jakas funkcje (bez oswietlenia nie mozna grac wyzej niz w 4. lidze, budki z zarciem to dodatkowe dochody, infrastruktura to wieksze zarobki z parkingow + mozliwosc organizacji meczy miedzynardowodych itp.)

Tylko bez akcji, że klub by musiał utrzymywać parking ( tzn płacić za niego co tydzień określoną kasę bo przecież można zapłacić co najwyżej tym co stoją w budce ( 2 max 4 razy na miecha ) powiedzmy 250 zł. Budkę z hot-dogami i resztą tak samo. Powiedzmy, że  klub ją wybuduje ( koszty w granicach 10 K - no bo ile mogłoby to kosztować na nowo budowanym stadionie - bez przesady) i wynajmuje komuś kto co miesiąc płaci xxx siana, ale może też sam utrzymywać i wtedy zyski będą większe ale też koszta odpowiednio wzrosną ( musi być jedzenie i jakiś sprzedawca) i czasem się może zdarzyć, że w bilansie tygodniowym z tą budką wyjdzie na minus. czyli mamy wybór - pewny zysk ale niski albo zaryzykować i wysoki zysk lub strata

ugryz napisał:

niuteQ napisał:

SPARINGI:
dlaczego mialyby sie odbywac raz w tygodniu? dla mnie to bezsens... proponuje ALBO: mozliwosc grania sparingow w przerwach miedzysezonowych (wiecej miejsca na LM, PP, PUEFA itd.), w dowolne dni (tu wchodzi w gre zmeczenie zawodnika) ALBO tak samo (w dowolne dni) tyle, ze w trakcie sezonu. sparingi mialyby wplyw tylko na zgranie zespolu.

trzeba sparingi zamienic na gierki zespolowe z naszych wlasnych zawodnikow + rezerwy. zaden zespol nie gra w trakcie trwania sezonu sparingow!

Sparingi tylko w przerwach między rundą albo między sezonami i basta. ale z drugiej strony może to sprawić, że ludzie zalogują się tylko raz w niedzielę by sprawdzić wynik...


ugryz napisał:

niuteQ napisał:

TRANSFERY:
To trzeba bedzie przedyskutowac. Jezeli chcemy, aby gra byla realistyczna powinnismy wprowadzic cos takeigo jak sztuczna inteligencja zawodnika (negocjacje kontraktu), bezposrednie transfery, wyporzyczenia itd... tymczasem: pomysł SS:
Mam zawodnika Zbigniew Lobodzinski (oczywiscie,ze nie zawodnik i nie moj tylko fizjo z Arki reta) i chce sie go "pozbyc" (sprzedac). Wsytawiam go na liste. np wc chce go kupic wiec patrzy na umiejetnosci itp. widzi kwote powiedzmy 2 MLN i akceptuje moj warunek. kaktus takze chce go kupic, ale nie wie nic czy sa inne druzyny zainteresowane kupnem. wiec daje np. 1.8 MLN. ja, ze chce go sprzeac widze, ze sa 2 oferty (1,8 MLN i 2 MLN) wiec moge zaakaceptowac albo kaktusa badz wc. i zawodnik by przechodzil dopiero na nastepnym updacie dnia (zakladam, ze kolo 8:00 smile)
zawodnik, ktory zostal kupiony musi byc (nie musi grac) minimum sezon. wtedy dopiero mozna go wystawic na sprzedaz. zwolnic mozna wczesniej, ale trzeba by bylo mu zaplacic jakas klauzule nad ktora by trzebaby sie zastanowic smile im dluzej zawodnik by;by w klubie tym mniejszy VAT big_smile oczywsice trzebaby ustalic jaki jest minimalny procencik dla fiskusa smile

o transferach pisalem juz troche wyzej. wybor klubu przez menadzera klubu nie jest dobrym rozwiazaniem, poniewaz bedzie on patrzyl od kogo dostanie wiecej kasy, a nie do jakiego klubu zawodnik trafi. zawodnik sam musi miec jakies okreslenia, gdzie by chcial grac. trzeba zablokowac wszelkie transakcje zawodnikow z wysokimi skillami do nizszych lig, taka osoba przeciez nie bedzie chciala tam grac. wiec od razu od niego pada odmowa. to trzeba bedzie jakos zdefiniowac, zeby ruchy transferowe nie byly zbyt fikcyjne.

tu się zgadzam z ugryzem - jakiś blok musi być że zawodnik nie pójdzie do określonej ligi ( tak jak ostatnio - za 100 baniek na SK zawodnik do 4 ligi )

ugryz napisał:

zastanawiam sie czy jest wogole szansa na zrobienie menadzera ze zmiana klubow. bo kto wie czy uwytkownicy nie beda kupowac nie wiadomo kogo, zadluzac kluby i je pozniej opuszczac? to by trzeba caly czas sprawdzac, caly czas sledzic kazdy klub, przegladac je regularnie. tego sie najbardziej boje.

To jest akurat podobne do sytuacji z transferami - zrobić skrypt zarządu, który mógłby blokować zawyżony transfer ( ale tutaj też mały problem bo to rynek decyduje) więc może inaczej - tak jak w realu dostajesz określoną kasę na wydanie i jak wydasz na jednego zawodnika to masz problem. Skrypt, że zarząd wyrzuca menadżera kiedy ten wchodzi na określoną kwotę na minusie. ale teraz pojawia się kolejny problem - co z drużyną która jest bez menadżera ?? nowi zawodnicy i nowy stan konta czy co ??


poznaniak

Offline

 

#45 2007-02-09 23:16:30

ugryz

Gracz

Zarejestrowany: 2007-02-06
Posty: 12
Punktów :   

Re: Lista pomysłów

wydaje mi sie, ze za wysoko mierzycie. nie da sie tego wszystkiego zrobic na raz, nawet 10% tego nie da sie na poczatek zrobic. programowanie takiej gry przez 2 osoby to dobry kawal czasu (wystarczy pomyslec ile profesjonalne zespoly siedza nad takimi menadzerami i w ile osob). tak wiec nie ma co mydlic oczu - i tak wiekszosci tego narazie nie bedzie

a ja sobie dalej siedze nad moim domkiem i znowu go troche rozbudowalem http://img253.imageshack.us/img253/6207/domsx6.gif

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.vaevictisclan.pun.pl www.sab.pun.pl www.etiiiiiiiiii.pun.pl www.naruto-swiat.pun.pl www.spolecznosc-bogow.pun.pl